درباره ی آنتالیا

آنتالیا ، سریعترین شهر ترکیه است که در طول چند دهه ی اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است و گردشگران از سراسر نقاط جهان برای دیدن سواحل بی نظیر و فرهنگ ترکیه ای و قدیمی آن به شهر آنتالیا سفر می کنند , به آنتالیا سفر می کنند.این عامل باعث شده است که آنتالیا به چهارمین شهر پربازدید جهان تبدیل شود . . آنتالیا برای کودکان نیز شهر بی نظیری محسوب می شود چرا که پارک ساحلی دارد و شامل پارک آبی و پارک دلفین ( که خانه ی دلفین ها و شیرهای دریایی و وال های سفید است ) می شود . . در سفر به آنتالیا به یاد داشته باشید که از شهر قدیمی مرکزی و دروازه ی هادریان دیدن کنید .

کارهایی که می توان در شهر آنتالیا انجام داد

شهر آنتالیا مکان های متعددی برای بازدید دارد . می توان گفت به هر سوی که شما رو کنید ، مکان دیدنی برای بازدید وجود دارد . در اینجا لیستی از جذاب ترین کارها در آنتالیا برای شما تهیه کرده ایم که قبل از سفرتان به این شهر ، حتما لیستی تهیه کنید از این مکان هایی که باید بازدید کنید

alt

سواحل زیبا و تمیز آنتالیا ( Antalya Blue flag Beaches )

آنتالیا شهری است که از تمیزترین و پاکترین سواحل را در جهان دارد . و جنوب کشور ترکیه واقع شده است .آنتالیا با دارا تعداد بسیار زیادی از سواحل تمیز بهترین مکان برای تفریحات آبی مثل دایوینگ و اسکی روی آب و ... است . از جمله سواحل تمزی و زیبای آنتالیا می توان به آنالیا ، کمر ، ماناوگات ، سریک آکسو و .... اشاره کرد . این مکان ها در آنتالیا به راحتی با تاکسی و یا حتی اتوبوس قایل دسترسی هستند . پس در سفر خود به این شهر ، سواحل تمیز را از دست ندهید .

alt

آبشار خارق العاده ی دودن ، از مکان های زیبای آنتالیا

آبشار دودن از دو جاذبه ی طبیعی مجزا در شهر آنتالیا تشکیل شده است . آبشار دودن پایین ، که یک آبشار چشمگیر بوده و به علت سرازیر شدن رودخانه ی دودن از صخره های شهر آنتالیا تشکیل می شود . شما می توانید سقوط خارق العاده ی آبشار های دودن را که منتهی به دریای مدیترانه می شود را مشاهده کنید و در همان حوالی به شنا بپردازید و از مناظر بی نظیر اطراف ، کوه ها و جنگل های کنار ساحل آنتالیا لذت ببرید . و کمی به عکاسی مشغول شوید که با دوستانتان به اشتراک بگذارید .

alt

قسمت بالای آبشار دودن شامل مجموعه ای از آبشار های کوچک است که در یک پارک آرام واقع شده است . هنگام بازدید از بالای آبشار ها در طول پارک ، بالا رفتن از پله ی مارپیچی که به غاری در پشت آبشارها منتهی می شود را از دست ندهید .

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران