مهاجرت | بهترین کشورها برای مهاجرت 2021

مهاجرت تنها یک واژه ساده نیست.

زندگی پر از هیجانات و فرصت های بی نظیر برای افراد است، شما فقط کافی است به دنبال این فرصت ها باشید. با اطلاعاتی جامع از مهاجرت آینده ای بهتر پیش روی شما خواهد بود. با ما همراه باشید تا درباره موضوعات زیر اطلاعات خوبی را کسب کنید.

مهاجرت حرکت افراد از یک مکان به مکان دیگر است و سومین عامل برای تغییر در جمعیت در نظر گرفته می‌شود. مهاجرت یک رویداد بیولوژیکی مانند میزان زادوولد و مرگ نیست، بلکه تحت تأثیر عوامل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی قرار می‌گیرد و نقش مهمی در تعیین توزیع جمعیت و عرضه نیروی کار در کشور دارد. در طول تاریخ بشریت، در طی فرآیند صنعتی سازی و توسعه اقتصادی، مردم از مزارع به صنایع، از روستاها به شهرها، از شهری به شهر دیگر و از کشوری به کشور دیگر مهاجرت می‌کنند. در دوران مدرن، با وقوع تغییرات تکنولوژیکی در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین، شاهد مهاجرت گسترده مردم از روستاها به مناطق شهری، در داخل یک کشور یا بین کشورها بوده‌ایم. مهاجرت هم بر محل مبدأ و هم بر محل استقرار مهاجران تأثیر می‌گذارد که این تأثیرات ممکن است مثبت یا منفی باشند.

مزایای مهاجرت

بیکاری کاهش می‌یابد و افراد فرصت‌های شغلی بهتری پیدا می‌کنند.

مهاجرت به بهبود کیفیت زندگی افراد کمک می‌کند.

این امر به بهبود زندگی اجتماعی افراد در هنگام یادگیری فرهنگ، آداب‌ورسوم و زبان‌های جدید کمک کرده و درنتیجه در بهبود روابط بین مردم مؤثر است.

مهاجرت کارگران ماهر منجر به رشد اقتصادی بیشتر منطقه مقصد می‌شود.

کودکان فرصت‌های بهتری برای تحصیلات عالی پیدا می‌کنند.

تراکم جمعیت و همچنین میزان زادوولد کاهش می‌یابد.

هفت تصمیم مهم برای تبدل چالش مهاجرت به فرصت

مهاجرت می تواند در برخی از دوره ها بر اشتغال برخی از گروهها خصوصاً افراد بومی با مهارت ، تجربه و ترجیحات شغلی مشابه مهاجران تأثیر منفی بگذارد.

با این حال ، همچنین می تواند اشتغال بیشتر و بهتری با تشویق بومیان برای ارتقا شغل ، افزایش مشارکت نیروی کار توسط بومیان و پر کردن کمبود نیروی کار برای افزایش بهره وری ایجاد کند .

به طور مشابه ، مهاجرت می تواند هزینه مالیات دهندگان را متحمل شود یا منافع مالی را به همراه داشته باشد یا منجر به افزایش یا کاهش کیفیت خدمات شود.

این یافته های مختلف نشان دهنده سردرگمی یا ناسازگاری نیست. آنها نشان می دهند که پاسخ در موقعیت های مختلف می تواند بسیار متفاوت باشد.

همه این اثرات با نوع انتخاب ها کمرنگ یا برجسته می شوند. این امر به نحوه تصمیم گیری سیاست گذاران برای تنظیم بازارهای کار ، سیستم های مزایا بستگی دارد.

این انتخاب های سیاست مداران یا باعث عدم اسافاده از فواید مهاجرت را می شود و یا نتایج منفی برای شهروندان کشورهای میزبان ایجاد می کنند.

پاسخ به سوالات مشروع در مورد تأثیرات مهاجرت این است: مهاجرت همان چیزی است که شما آن را ایجاد می کنید.

هفت راهکار که می تواند اثرات مهاجرت را مهار کند:

1.اگر مهاجران خلا نیروی کار را پر کنند ، مهاجرت باعث ایجاد شغل و افزایش درآمد می شود.

سیاست هایی که به مهاجران اجازه می دهد کمبود نیروی کار را پر کنند باعث ایجاد شغل ، افزایش نرخ مشارکت در نیروی کار و افزایش درآمد برای افراد بومی می شود. در مقابل وقتی سیاست ها مهاجران را از پر کردن کمبودها منع می کنند ، فرصت های اقتصادی نیز از دست می روند.

2.برنامه های مهاجرت موقتی که به خوبی طراحی شده باشند ، نیازهای اساسی نیروی کار را پر می کنند ، در عین حال خطر بیش از حد را به حداقل می رسانند. برنامه های مهاجرت موقت وسیله ای موثر برای رفع کمبود نیروی کار است. این که آیا آنها با اضافه کار در ویزا و نقض حقوق کارگران همراه هستند ، به انگیزه های ایجاد شده توسط این برنامه بستگی دارد.

3.ایجاد مسیرهای قانونی برای مهاجرت می تواند مهاجرت غیرقانونی را کاهش دهد. وقتی سیاستگذاران کانال های قانونی جدیدی را برای مهاجرت ایجاد می کنند ، مهاجرت غیرقانونی می تواند کاهش یابد. وقتی این کانالهای قانونی از بین بروند ، ممکن است مهاجرت غیرقانونی دوباره ظاهر شود.

4.مهاجران می توانند (و غالباً مشارکت می کنند) در مالیات بیشتر از آنچه در خدمات دولتی در طول زمان دریافت می کنند مشارکت می کنند – به ویژه اگر سیاست ها از ادغام موفقیت آمیز آنها در بازارهای کار حمایت کرده و آنها را امکان پذیر می کند.

5.مهاجران به عنوان کارآفرین ، سرمایه گذار و مبتکر در اقتصاد مشارکت می کنند – درصورت مجاز بودن. وقتی سیاست ها موانع مالکیت مشاغل را پایین می آورند ، مهاجران در اقتصاد میزبان خود سرمایه گذاری می کنند ، افراد بومی را استخدام می کنند و رشد اقتصادی را تقویت می کنند.

6.تصمیمات سیاستی در کشورهای مهاجر و مقصد مهاجرت ، مهاجرت ماهرانه را به فاجعه یا سود تبدیل می کند. مهاجرت ماهرانه طیفی از مزایای اقتصادی بالقوه را برای مهاجران ، کشور مقصد و کشور مبدا ایجاد می کند – مزایایی که با سیاست های طراحی شده برای یک جهان بی حرکت می توانند به آسیب های واقعی تبدیل شوند. مشارکت های مهارتی بین مبدا و مقصد یک مسیر به سمت سود متقابل است.

7.با سیاست های خوب طراحی شده ، مهاجران می توانند تأثیر مثبتی بر کیفیت ارائه خدمات داشته باشند. مهاجرت می تواند به کیفیت خدمات کمک کند یا به آن آسیب برساند. انتخاب سیاست ها ، مانند ایجاد سیستم های بهداشتی یکپارچه برای پناهندگان و جوامع میزبان ، می تواند تأثیر آن را تعیین کند.

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران