هرمز رنگین کمانی

مقدمه

جزیره هرمز با قدمت 700 سال به خاطر رنگ خاص شن‌های آن در جهان مشهور شده است و گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. می‌توان گفت این جزیره برای کسی که دوستدار طبیعت است و یک روزه می‌خواهد کل جزیره را بگردد، بدون اینکه احتیاجی به ماشین داشته باشد؛ بسیار مناسب است. بهترین فصل برای سفر به این جزیره فصل پاییز و زمستان است که هوا بسیار مطبوع و بهاری است. هرمز رنگین کمانی یک محیط زیبا و آرام با جاذبه های تاریخی شگفت انگیز است و مردمی خونگرم و مهمان نواز دارد، به طوری که اگر یکبار به آنجا سفر کنید دوباره دلتان تنگ خواهد شد و به آنجا سفر خواهید کرد.

موقعیت جزیره

جزیره هرمز جزیره‌ای بیضی‌شکل است که به مساحت ۴۲ کیلومتر مربع در ورودی خلیج فارس و در ۸ کیلومتری بندرعباس واقع شده است. بلندترین نقطه آن با بیش از 170متر از سطح دریا در مرکز جزیره قرار گرفته است. جاده آسفالتی دور تا دور جزیره کشیده شده است که در بخش‌های جنوبی جزیره قسمتی از آن خاکی می‌باشد. 1.5 کیلومتر از مساحت جزیره در شمال آن بخش مسکونی جزیره است و تقریبا 7000 نفر جمعیت دارد.

middle

جاذبه های گردشگری

جزیره هرمز یک گنبد نمکی است که غالب سنگ شناسی آن را سازندهای آذرین و آتشفشانی تشکیل می‌دهند که مکان سری هرمز می‌باشد. وجود آبسنگ‌های مرجانی، غارهای دریایی و سواحل صخره‌ای در کنار پوشش گیاهی بومی و حیات وحش و همچنین وجود یادمان های تاریخی و فرهنگی که با زندگی بومی منطقه پیوند خورده است، از ویژگی‌های بارز این جزیره محسوب می‌شود. جالب است بدانید که املای صحیح این جزیره هرموز یا هرمزد می‌باشد که از کلمات خورموز یا خورموغ که به معنای لنگرگاه و بندر ایالت میناب می‌باشد؛ برگرفته شده است. جزیره هرمز را به علت موقعیت جغرافیایی آن و مجاورت با تنگه هرمز، کلید خلیج فارس می‌دانند.

از جاذبه های گردشگری این جزیره می‌توان به: کوه‌های رنگارنگ، صخره‌های شکل‌گرفته در طول‌ میلیون‌ها سال فرسایش زمین، جنگل حرای هرمز، دشت آهوان، کوه برفی، سنگ‌های باشکوه نمکی، قلعه پرتغالی ها و زیباتر از همه خاک‌های رنگی جزیره هرمز که بیشتر از 100 طیف رنگی را در خود جای می‌دهد، اشاره کرد. اگر قصد سفر به جزیره هرمز را دارید و می خواهید با جاذبه ها و دیدنی های جزیره هرمز آشنا شوید با گروه فراسوی لیان همراه باشید.

middle

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران