شهر ساحلی نیس (فرانسه)

اکثر مردم جهان بیشتر از کشور فرانسه، شهر پاریس و بعد از آن مارسی را می شناسند در صورتی که در این کشور شهرهای زیبا، دیدنی و مشهور دیگری نیز وجود دارد. نیس فرانسه یکی از همین شهرهای دیدنی است، این شهر در قسمت جنوب شرقی فرانسه قرار گرفته است و به‌عنوان یکی از شهرهای مهم دریای مدیترانه نیز شناخته می‌شود. این شهر به خاطر ساحلی بودنش به عنوان یکی از توریستی ترین شهرهای فرانسه شناخته می شود.

middle

تاریخچه

قدمت شهر نیس فرانسه به سال 350 قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد که نام آن در اسناد یونانی نیز آمده است. تاریخ نگاران یونانی به مردم ساکن در حاشیه دریای مدیترانه نیکایا (Nikaia) می‌گفتند که امروزه به نام نیس تغییر یافته همان کلمه می‌باشد. تا قبل از قرن 20 میلادی، نیس به عنوان یک تفرجگاه عالی و گران قیمت برای اقشار مرفه و ثروتمند فرانسه به شمار می‌رفت. بعد از جنگ جهانی دوم به دلیل انقلابی که در صنعت گردشگری و سفر پیش آمد، گردشگران عادی با سطح درآمد متوسط هم توانستند از زیبایی های شهر نیس بهره ببرند.

جاذبه های گردشگری

یکی از ویژگی‌های شهر نیس فرانسه که مورد توجه گردشگران جوان نیز قرار دارد، وجود انواع تفریحات دریایی و زندگی شبانه می‌‌باشد. در شهر نیس بیشتر کلوب های شبانه و تفریحات ساحلی برنامه های مفصلی را به گردشگران ارائه می‌کنند. در واقع همان‌قدر که مردم به دنبال استفاده از تفریحات ساحلی و آفتاب خوب شهر نیس هستند، به همان میزان به سراغ تفریحات شبانه نیز می‌روند. بنابراین برای مردم ساکن در شهر نیس روز یا شب معنا ندارد و زندگی 24 ساعته جریان دارد که این ویژگی برای ایرانیان بسیار جذاب است.

middle

جاذبه های گردشگری شهر نیس شامل کورس سالیا اصلی ‌ترین پیاده‌رو منطقه ی تاریخی در مرکز منطقه اولدتاون است که مکانی عالی برای گردش در مغازه‌ ها و فروشگاه ‌های کوچک کنار خیابان و یا نوشیدن قهوه است. تفرجگاه انگلیسی که در میان دریا و درختان نخل قرار گرفته است، در سال ۱۸۲۰ به دست انگلیسی ها در این شهر ساخته شد و امروزه یکی از بهترین مکان ‌ها برای گردش و تفریح، گذران اوقات فراغت و همچنین حمام آفتاب در فرانسه است. علاوه بر آن، پارک فونیکس، کلیسای نوتردام نیس، موزه ماسنا، بخش قدیمی شهر نیس، کلیسای ارتدکس سنت نیکلاس، موزه ماتیاس، موزه مارک شاگال از دیگر جاذبه های دیدنی شهر نیس فرانسه هستند که قطعا ارزش دیدن دارند.

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران