زیبایی های کشور سوئیس

کشور سوئیس یک کشور قدرتمند در زمینه اقتصاد محسوب می‌شود و یکی از کشورهای ثروتمند جهان است. این کشور به اندازه 41.283 کیلومتر مربع مساحت دارد و در لیست کشورهای کوچک قرار دارد. این کشور در حدود 26 کانتون دارد و 17 بخش آن نیز به زبان آلمانی است. این کشور دارای 7.5 میلیون نفر جمعیت است. مردم سوئیس سعی می کنند که کمترین تأخیر را در قرارهای دوستانه یا کاری خود داشته باشند و صداقت بخش مهمی از زندگی مردم این کشور محسوب می‌شود. شهرهای زوریخ و ژنو در کشور سوئیس قطب های اقتصادی به شمار می آیند. امید به زندگی کشور سوئیس رتبه دوم در دنیا را دارد.

middle

تاریخچه

تاریخ سوئیس به عصر سنگ بازمی‌گردد. یافته‌های باستان‌شناسی نشان می‌دهد که انسان های شکارچی در عصر سنگ و قبل از آخرین عصر یخبندان در سرزمین های کنونی سوئیس زندگی می‌کرده‌اند. در حدود سال های ۵۰۰ ق. م. تا ۴۰۰ ق. م چندین قبیله از سلت‌ها به سرزمین های کنونی سوئیس مهاجرت کردند. از میان این قبایل، قبیله هلوتیا توانستند بر کوهستان‌های ژورا و قسمتهایی از آلپ تسلط پیدا کنند. مناطق تحت کنترل آن ها هلوتیا نامیده می‌شد و در سال ۵۸ پیش از میلاد به تصرف ژولیوس سزار امپراتور روم درآمد. در قرن پنجم میلادی، ژرمن‌ها به این سرزمین وارد و در ساحل غربی رود آر ساکن شدند. ژرمن‌ها و اقوام بورگون و فرانک جامعه‌ای مستقل تشکیل دادند. آنها در سال ۶۳۹ میلادی، دولتی را بنیان گذاشتند که بعدها فرانسه نامیده شد. در سده نهم میلادی سرزمین های کنونی سوئیس بین سوابیا و بورگوندی‌ها تقسیم و در سال ۱۰۳۳ تحت نظارت امپراتوری مقدس روم وحدت پیدا کردند. حکومت منطقه در قرن سیزدهم بین کنت‌ها و خاندان هابسبورگ و حکمرانان محلی تقسیم شد. در سال ۱۲۹۱ میلادی سه منطقه آوری (سرزمین فعلی سوییس) و شوایتس و اولتروالدن اتحادیه‌ای تشکیل دادند که اساس کنفدراسیون سوئیس قرار گرفت.

middle

جاذبه های گردشگری

از جاذبه های مهم گردشگری این کشور می‌توان به آپنزل، تینچینو، لوسرن، زرمات، ژنو، سنت مورریتز، بازل، برن و زوریخ اشاره کرد. آپنزل که بهترین مکان برای به تصویر کشیدن زیباترین چشم‌اندازهای روستایی است و با کوه‌پایه‌های آلپ احاطه شده، بهشتی برای علاقه‌مندان به پیاده‌گردی یا Hiking است. مسیر‌های پیاده‌روی متعددی در این ناحیه وجود دارد. شهر کوچک و زیبای لوسرن در مرکز سوئیس واقع شده است. کوه‌های بلند و دریاچه‌ی بی‌نظیر لوسرن، به زیبایی آن افزوده‌اند. این شهر مقصد مناسبی برای علاقه‌مندان به پرواز با پاراگلایدر است. مسافران و گردشگران از دیدن تک تک منظره‌های این شهر لذت خواهند برد؛ پل‌های مسقف، تفرجگاه‌های ساحلی و خانه‌های رنگارنگ، لوسرن را به یک مکان دیدنی تبدیل کرده‌است. یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری در این کشور، منطقه‌ی Zermatt در کانتون وله (Valais) است که هیچ ماشینی در آن تردد نمی‌کند. این مکان دیدنی، به خاطر زیبایی‌های طبیعی خیره کننده و کوه بلند و با‌شکوه ماترهورن (Matterhorn) شهرت دارد. اماکن تفریحی متعدد با امکانات انجام فعالیت‌هایی نظیر اسکی، پیاده‌روی و کوهنوردی و همچنین چشم‌اندازهای زیبا و نفس‌گیر، سالانه هزاران گردش‌گر را به سوی خود می‌کشاند.

middle

ژنو دومین شهر پرجمعیت و سومین شهر بزرگ سوئیس و یکی از گران‌ترین شهر‌های اروپا است. مردم این شهر به زبان‌های مختلفی از جمله فرانسوی، انگلیسی، اسپانیایی، ایتالیایی و آلمانی صحبت می‌کنند و این شهر در حقیقت یک شهر بین‌المللی محسوب می‌شود. بسیاری از سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و غیر‌دولتی در این شهر قرار دارند؛ از دفتر سازمان ملل متحد گرفته تا صلیب‌سرخ بین‌المللی و سازمان بهداشت جهانی. این شهر در کنار دریاچه‌ی ژنو واقع شده و امکانات بی‌نظیری مانند اسکی و قایق‌رانی و تماشای مناظر زیبای ساحلی را در اختیار گردشگران می‌گذارد. این شهر که در دره‌ی انگادین (Engadin) در کانتون گراوبوندن (Graubünden)، قرار دارد، مهد گردشگری کوهستان آلپ به شمار می‌رود. این اقامتگاه زمستانی که از اواسط قرن نوزدهم میلادی همواره ثروتمندان و افراد مشهور را به سوی خود کشانده‌است، رودخانه‌ای آرام، کوه‌هایی سر به فلک کشیده و قلعه‌هایی با شکوه را در بر می‌گیرد. سنت موریتز که یکی از شناخته‌شده‌ترین مقاصد گردشگری در اروپا است به خاطر در اختیار گذاشتن امکانات ورزشی نظیر اسکی، اسنو برد، اسکیت روی یخ ( که در تابستان در میدان‌های یخ مصنوعی انجام می‌شود)، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در کوهستان، شهرت دارد.

یکی از مقاصد توریستی سوئیس که شاید کمتر به آن توجه می‌شود، بازل، سومین شهر پر جمعیت این کشور است. این شهر در نقطه‌ای که مرزهای سوئیس و آلمان و فرانسه به هم می‌رسند، قرار گرفته است. موزه‌های هنر مدرن، معماری رومانسک، رنسانی و معاصر و کارناوالی پر‌جنب‌و‌جوش که همه ساله برگزار می‌شود، از جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا هستند . زوریخ که قطب اقتصادی سوئیس و بهترین شهر دنیا از نظر کیفیت زندگی است، به عنوان گرانقیمت‌ترین شهر جهان نیز شناخته می‌شود و چهارمین بورس بزرگ جهان را در اختیار دارد. با یک سفر ۴۵ دقیقه‌ای با قطار از فرودگاه زوریخ، به آبشار راین (Rhine) می‌رسید. دیدن مناظر و چشم‌انداز های بی‌نظیر این آبشار را به هیچ وجه از دست ندهید.

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران