تحصیل در بهترین دانشگاه های انگلستان

انگلستان دومین مقصدِ دانشجویان بین المللی بعد از آمریکا است و با داشتنِ مدرک از دانشگاه های انگلستان بی شک، کارفرمایان زیادی هستند که می خواهند با شما کار کنند. بنابراین برای ادامه ی تحصیل یا شروع تحصیلات خود، انگلستان یکی از بهترین گزینه هاست.

از دلایلِ تحصیل در انگلستان می توان موارد زیر را برشمرد:

• امکان تحصیل در بیش از 500,000 دوره آموزشی

• کوتاه بودن طول دوره ی تحصیل و کاهش هزینه

• اجازه ی 20 ساعت کار در هفته حین تحصیل

• اجازه ی کار تا 2 سال بعد از فارغ التحصیلی

• همسر و فرزندان شما می توانند با شما به انگلستان بیایند.

تحصیل مقطع کارشناسی در دانشگاه های انگلستان

تحصیل در مقطع لیسانس در انگلستان نیازمند داشتن مدرک دیپلم تجربی، ریاضی یا علوم انسانی است و فرد با داشتن یکی از این سه مدرک و داشتن نمره 6 تا 6.5 آیلتس می تواند برای کالج های این کشور اقدام کند تا پس از گذراندن کالج، وارد دانشگاه شود. مدت دوره لیسانس در انگلستان مثل سایر کشورها چیزی بین 3 تا 4 سال به طول می انجامد.

به طور کلی شرایط تحصیل در هر رشته متفاوت است، به طور مثال افرادی که تمایل دارند در رشته های پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی و دامپزشکی باید در دوره ای‌ 2 ساله به نام A-Level شرکت کنند. برای ورود به رشته های فنی مهندسی در انگلستان با داشتن مدرک پیش دانشگاهی به گذراندن دوره ای نیاز ندارید و می توانید تحصیل خود را آغاز نمایید.

اگر هدف شما تحصیل در رشته های هنری است، دو راه پیش روی شما است، اگر در این زمینه فعالیت داشته باشید لازم است به دانشگاه و کمیته ی پذیرش پورتفولیوی قابل قبول و یا همان نمونه کار ارائه دهید و در غیراینصورت می توانید در دوره های Foundation شرکت کرده و آموزش لازم برای ورود به این دانشگاه را داشته باشید.

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های انگلستان

در حال حاضر کشور انگلستان یکی از بهترین انتخاب ها برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می باشد، زیرا مدت زمان دوره ی ارشد در انگلستان یکسال و ایم کوتاه بودن مدت زمان تحصیل باعث می شود تا هزینه ی تحصیل مقرون به صرفه باشد، در کنار این مئارد دانشجویان ایرانی شانس خوبی برای اخذ ویزای دانشجویی انگلستان دارند و به شما این فرصت را می دهد که در رشته ی کارشناسی خود و یا رشته ای دیگر به تحصیل ادامه دهید، که لازمه ی پذیرش تحصیلی از انگلستان داشتن مدرک زبان و معدل مناسب است.

تحصیل مقطع دکتری در دانشگاه های انگلستان

مدت تحصیل در دوره دکتری در انگلستان 3 سال است حداقل نمره ی زبان برای تحصیل در مقطع دکترا در انگلستان برابر با آیلتس 7.0 می باشد، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که نمره ی لازم و مدارک لازم هر دانشگاه و هر رشته را باید با سایت دانشگاه چک بفرمایید زیرا تفائت هایی در مدارک لازم برای پذیرش در میان دانشگاه ها وجود دارد؛ به طور مثال برخی از دانشگاه های انگلستان برای آنکه به دانشجویان خارجی پذیرش در مقطع دکتری در رشته حقوق را اعطا نمایند، نمره 7.5 آیلتس را طلب می کنند.

در حال حاضر انتخاب انگلستان برای تحصیلی یکی از بهترین گزینه های شما می باشد، هزینه ی زندگی و تحصیلی در این کشور با توجه به کوتاه تر بودن طول دوره های تحصیلی در مقایسه با سایر کشورها بسیار پایین تر است و در زمان نوشتن این مقاله، ایرانی ها شانس بسیار بالایی در اخذ ویزای تحصیلی انگلستان برای خود و همسر و فرزندان زیر 18 سال دارند.

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران
", "content": ["تحصیل مقطع کارشناسی در دانشگاه های انگلستان", "تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های انگلستان", "تحصیل مقطع دکتری در دانشگاه های انگلستان"], "publication date": "12 دی 1400"}