معرفی برترین دانشگاه های انگلستان

کشور انگلستان و بریتانیا دارای دانشگاه‌های بسیار قدیمی و زیبایی هستنند. آیا هرگز رویای تحصیل در دانشگاه‌های کشور انگلستان یا بریتانیا را در سر داشته‌اید؟ تصور کنید که در دانشگاهی با سالن‌های طولانی و سقف‌هایی با طاق بلند مانند آنچه که در فیلم‌های هری پاتر و هاگوارتس دیده‌اید، درس بخوانید و در محوطه‌ی سرسبز دانشگاه گردش کنید و از خواندن کتاب‌های قدیمی در کتابخانه‌های بسیار بزرگ و مجهز دانشگاه لذت ببرید؟ باید بگوییم که فضا و اتمسفر دانشگاه می‌تواند نقش بسیار مهمی در ترغیب دانشجویان داشته باشد و الهام بخش آنها در مسیر پیشرفت تحصیلی باشد. بدون شک تحصیل در دانشگاه‌های تاریخی و زیبای کشور انگلستان و بریتانیا می‌تواند بهترین انگیزه‌ها را برای دانشجویان ایجاد کند. بهتر است بدانید که بیشتر دانشگاه‌های انگلستان و بریتانیا علاوه بر برتر بودن از لحاظ سطح علمی و کیفیت آموزشی، دارای فضای تاریخی و ساختمان‌هایی با معماری بسیار زیبا و منحصر به فرد هستند. در ادامه‌ی مطلب شما را با دانشگاه‌های برتر قدیمی و تاریخی انگلستان و بریتانیا آشنا خواهیم کرد که تحصیل در آنها می‌تواند رویایی هر دانشجویی باشد.


دانشگاه کمبریج (University of Cambridge)

دانشگاه کمبریج دارای یکی از نمادی‌ترین و زیباترین معماری‌ها در انگلستان و حتی در سراسر دنیا است. این دانشگاه در سال ۱۲۰۹ در زمان قرون وسطی ساخته شده است. دانشگاه کمبریج علاوه بر معماری بسیار زیبا و منحصر به فرد خود دارای کیفیت آموزشی و سطح علمی بسیار بالایی است و براساس رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهانی QS جایگاه هفتمین دانشگاه برتر جهان در سال ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داده است. کالج‌ها و دانشکده‌های دانشگاه کمبریج در قسمت‌های مختلف شهر واقع شده‌اند. این دانشگاه امکانات و شرایط بسیار خوبی را برای پیشبرد تحصیلات آکادمیک و دستاوردهای علمی و مهارت‌های دانشجویان خود فراهم می‌کند. اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه کمبریج را دارید باید به شما بگوییم. چرا که یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده‌اید و آینده‌ی بسیار موفقی را پیش رو خواهید داشت. با این حال برای ورود به دانشگاه کمبریج باید دارای رزومه‌ی تحصیلی بسیار قوی باشید تا بتوانید در رقابت با داوطلبان دیگری که از سرتاسر جهان نسبت به اخذ پذیرش از این دانشگاه اقدام می‌کنند، موفق شوید.

middle

دانشگاه آکسفورد (University of Oxford)

دانشگاه آکسفورد قدیمی‌ترین دانشگاه انگلیسی زبان در جهان به شمار می‌آید. این دانشگاه در سال ۱۰۹۶ تاسیس شده است و هم اکنون دارای رتبه‌ی چهارم در بین برترین دانشگاه‌های جهان از دید رتبه بندی برترین دانشگاه‌های جهانی QS است. دانشگاه آکسفورد ارتباط فعالی با دانشگاه‌های برتر دیگر در سطح جهان دارد و دانشجویان در حال تحصیل در این دانشگاه دانشجویان بسیار فعال و خلاقی هستند. این دانشگاه تاکنون ۶۹ جایزه‌ی نوبل را از آن خود کرده است و بسیاری از چهره‌های مشهور و موفق، دوران تحصیل خود را در این دانشگاه سپری کرده‌اند. این دانشگاه دارای معماری بی نظیری است و به راهروهای تاریخی و زیبای خود شهرت دارد. برخی از ساختمان‌های نمادین مانند کتابخانه رادکلیف کمرا به عنوان سمبل دانش و آگاهی در جهان شناخته می‌شوند. معماری و ساختار دانشگاه آکسفورد می‌تواند شما را به یاد صحنه‌هایی از فیلم هری پاتر بیندازد. باید به این نکته اشاره کنیم که صحنه‌هایی از فیلم هری پاتر، مانند سالن بزرگ هاگوارتز، در کالج کلیسای کریست فیلم برداری شده‌اند. وارد شدن به دانشگاه آکسفورد به عنوان یک دانشجوی خارجی می‌تواند آینده‌ی تحصیلی و شغلی شما را تضمین کند. این دانشگاه به تربیت و تعلیم چهره‌های مشهور و موفق علمی و فرهنگی شناخته شده است. برای ورود به دانشگاه آکسفورد باید رزومه‌ی تحصیلی بسیار قوی داشته باشید تا بتوانید نظر مسئولان جذب دانشجویان خارجی را به خود جلب کنید. با این حال باید به شما بگوییم هر تلاشی که در مسیر ورود به دانشگاه آکسفورد انگلستان و فارغ‌التحصیلی از آن برمی‌دارید، در آینده با کسب دانش و مهارت‌های بسیار و بهره‌مندی از آینده‌ای درخشان جبران خواهد شد.

middle

دانشگاه کینگستون (Kingston University)

دانشگاه کینگستون که در فاصله‌ی ۳۰ دقیقه‌ای جنوب غربی لندن واقع شده است یک دانشگاه عالی برای ادامه تحصیل دانشجویان خارجی به شمار می‌آید. این دانشگاه بورس‌های تحصیلی را برای دانشجویان خارجی خود در نظر می‌گیرد و کمک هزینه‌های تحصیلی فراوانی را در مقاطع تحصیلات تکمیلی به دانشجویان بین المللی خود اعطاء می کند. پردیس دانشگاه کینگستون به صورت متمرکز است و دانشجویان می توانند در خوابگاه های نزدیک به دانشگاه اقامت کنند.

کینگستون شهری زیبا و جذاب در کرانه‌ی رودخانه‌ی تیمز است و مراکز خرید بسیار زیبا و ساختمان‌های قدیمی جالبی دارد. شهر کینگستون دارای زمستان‌های ملایمی است و هوای این شهر در زمستان خیلی سرد نمی‌شود. علاوه بر این فصل تابستان نیز در این شهر بسیار ملایم و معتدل است. به همین دلیل زندگی در شهر کینگستون به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی بسیار لذت بخش خواهد بود. تجربه‌ی تحصیل در این دانشگاه می‌تواند به یکی از شیرین‌ترین دوران زندگی شما تبدیل شود.

middle

کالج دانشگاهی لندن(University College London)

کالج دانشگاه لندن که با عنوان دانشگاه جهانی لندن یا UCL (London’s Global University) شناخته می‌شود، یکی از پرطرفدارترین دانشگاه‌ها در میان دانشجویان بین‌المللی است. این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه‌های بریتانیا است و طبق نظرسنجی برترین دانشگاه‌های جهانی QS در فهرست ۱۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. کلاس‌های این دانشگاه کوچک هستند. به این معنی که میانگین تعداد دانشجویان حاضر در هر کلاس ۹ دانشجو برای هر استاد است. ۳۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. رشته‌ها و واحدهای درسی ارائه شده نیز با توجه به تعداد بالای دانشجویان خارجی، مربوط به موضوع‌های مرتبط با موضوعات و مسائل بین‌المللی هستند.

middle

دانشگاه ساوتهمپتون (University of Southampton)

باید بدانید که در سال ۲۰۱۲ مطالعه‌ی تجربیات دانشجویان تحصیلات ‌تکمیلی تایم، دانشگاه ساوتهمپتون را به عنوان هفتمین دانشگاه برتر از لحاظ رضایت دانشجویان معرفی کرد. هر دانشجو پس از فارغ التحصیلی می‌تواند تا سه سال از مشاوره‌ی شغلی دانشگاه بهره‌مند شود. این دانشگاه روابط آکادمیک بسیاری را با دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی عالی در سرتاسر جهان دارد و دانشجویان در حال تحصیل در این دانشگاه می‌توانند یافته‌ها و دانسته‌های خود را با اساتید و دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها در سرتاسر جهان به اشتراک بگذارند.

شهر ساوتهمپتون در جنوب انگلستان و در نزدیکی جزیره وایت قرار دارد. این شهر با لقب شهر سبز شناخته می‌شود. چرا که شهر پر از پارک‌ها و فضاهای سبز بسیاری است. به همین دلیل شهر ساوتهمپتون به عنوان مکان مناسبی برای برگزاری فستیوال‌ها و مراسم مختلف به شمار می‌آید. تحصیل در این دانشگاه می‌تواند برای دانشجویان خارجی بسیار لذت بخش باشد. دانشجویان می‌توانند از مناظر طبیعی و فعالیت‌های فرهنگی و هنری برگزار شده در این شهر لذت ببرند و اوقات فراغت خود را به خوشی سپری کنند.

middle

دانشگاه ناتینگهام (University of Nottingham)

دانشگاه ناتینگهام به عنوان یکی از دانشگاه‌های بین‌المللی انگلستان به شمار می‌آید. بر اساس رتبه بندی بهترین دانشگاه‌های جهان QS دانشگاه ناتینگهام را در فهرست خود به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های جهان شناخته می‌شود. بین‌المللی بودن دانشگاه ناتینگهام آن را به یک مقصد تحصیلی پرطرفدار برای دانشجویان خارجی تبدیل کرده است. باید به این نکته نیز اشاره کرد که دانشگاه ناتینگهام علاوه بر پردیس دانشگاهی خود در بریتانیا، دارای پردیس‌های دیگری در کشور مالزی و کشور چین است. پردیس دانشگاه ناتینگهام بریتانیا دارای ۴ بخش اصلی است که سیستم حمل و نقل اتوبوسی رایگان آنها را به یکدیگر متصل می‌کند. ناتینگهام در میان زمین‌های سرسبز و در کرانه‌ی رودخانه ترنت واقع شده است.

همانطور که می‌بینید انگلستان دارای دانشگاه‌های عالی بسیاری است. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از انتخاب شهر و دانشگاه محل تحصیل خود به خوبی شرایط تحصیل و مواردی مانند هزینه‌ی تحصیل در دانشگاه، طول دوره‌ی تحصیلی، اعتبار مدرک تحصیلی اعطاء شده از طرف دانشگاه، هزینه‌ی زندگی در شهر محل تحصیل، امکان استفاده از امکانات و خدمات رفاهی دانشگاه مانند اقامت در خوابگاه‌های دانشجویی، بهره مندی از کمک هزینه‌ی تحصیلی، اجازه‌ی کار دانشجویان خارجی در حین تحصیل، امکان اشتغال به کار بعد از اتمام دوره‌ی تحصیلی و … را به دقت مورد مطالعه و بررسی قرار دهید. باید به این نکته توجه کنید که مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های مختلف با توجه به رشته و مقطع تحصیلی و شرایط دانشجو می‌تواند متفاوت از یکدیگر باشد. بنابراین قبل از هرگونه اقدام با مراجعه به وب سایت رسمی دانشگاه و جستجوی رشته و مقطع تحصیلی خودتان از شرایط و جزئیات مربوط به تحصیل آگاه شوید. برخی از دانشگاه‌ های انگلستان دارای شهریه‌های گرانی هستند. همچنین باید به هزینه‌ی زندگی در شهر دانشگاه انتخابی‌تان توجه کنید و قبل از ثبت نام برآوردی از هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور را محاسبه نمایید.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در دانشگاه های انگلستان و دیگر دانشگا‌های خارجی را دارید، می‌توانید با کارشناسان فرافلای تماس حاصل فرمایید.

middle

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران