پیست های اسکی شهر سوچی روسیه

سوچی کجاست؟

به شهر سوچی لقب "روسیه گرم" را می‌دهند. این شهربه نسبت سایر شهرهای روسیه دارای آب و هوای مناسب‌تر و دوره سرمای کمتر است. سوچی همسایه دریای سیاه و رشته کوه قفقاز است و در غرب روسیه قرار دارد.

مهمترین ویژگی های سوچی از نظر گردشگران

البته به طور کلی سه دسته گردشگر سوچی را به عنوان مقصدی برای تعطیلات و سفر انتخاب می کنند:

1. علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی

2. علاقه‌مندان به طبیعت و حیات‌وحش

3. علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی، اِسپاها، چشمه‌های آب‌گرم و آب معدنی

بله، درست حدس زدید مهمترین ویژگی تور سوچی به امکانات تفریحی - ورزشی و طبیعت بکر آن بر‌می‌گردد. بیشتر گردشگران با هدف انجام ورزش‌هایی نظیر اسکی روی برف، یخ‌نوردی، اسنو بُرد به شهر سوچی روسیه سفر می‌کنند.

پیست های اسکی روسیه

پیست های اسکی اروپا و آمریکا را فراموش کنید و اگر می خواهید چیزی متفاوت و بهتر را تجربه کنید به پیست های اسکی روسیه بروید. پیست های اسکی این کشور هیجانی دارند که در هیچ جای دیگر آن را تجربه نخواهید کرد. بسیاری از این پیست های اسکی با اینکه زیر ساخت ها و خدماتی مثل پیست های کوه های آلپ را ندارند اما به شما شانس تجربه طبیعت زیبای روسیه را می دهند و در این پیست ها نسبت به سایر پیست های اروپا آزادی بهتری دارید، و همچنین به دلیل سقوط ارز در روسیه هزینه اسکی در این کشور نسبت به چند سال گذشته دو برابر کمتر شده است.

پیست اسکی رزا خوتور

رزا خاتور از بهترین پیست های اسکی روسیه و از پیست های مورد علاقه ولادیمیر پوتین است، این پیست از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ ساخته شد و بخشی از محبوبیت آن مربوط به میزبانی این پیست در مسابقات المپیک زمستانی سوچی بوده است. این پیست در فلاتی به بزرگی ۴۵۰۰ هکتار قرار دارد، طول آن ۳۸ کیلومتر است و یکی از بهترین چیزهایی که در مورد این پیست وجود دارد این است که هر اسکی بازی با هرنوع سطحی از مهارت می تواند در این پیست کار کند، تازه کارها در پیست ها ی سبز و حرفه ای ها در پیست های سیاه اسکی بازی می کنند. فصل برف در برخی از دامنه های این محل می تواند تا ۶ ماه هم طول بکشد و این به دلیل سیستم برف مصنوعی آن است که حدود ۲۵۰ هکتار از آن را با برف مصنوعی پودری سفید پوش می کنند، بهترین زمان اسکی در این محل بین فوریه و مارس است که بیشترین مقدار برف را دارد، این پیست معمولا در اوسط و یا اواخر دسامبر باز می شود و تا اواخر آوریل یا اوایل می ادامه دارد و گران ترین پیست اسکی در روسیه است.

middle

پیست اسکی کراسنایا پولیانا

اگر به دنبال یک پیست اسکی با امکانات عالی هستید به کوه کراسنایا Krasnaya Polyana بروید. این منطقه هرسال برای برگزاری مسابقات اسکی آلپاین و نُوردیک انتخاب می شود. در پیست اسکی Krasnaya برای سطح آماتور و حرفه ای امکانات مناسب اسکی و ورزشهای زمستانی قرار دارد. جالب است بدانید که یکی از دلایل شهرت این پیست استفاده پوتین رئیس جمهور روسیه و خانواده اش از امکانات کراسنایا می باشد.

middle

پیست اسکی گازپروم

یکی از از این مکان های جذاب و شلوغ در تور روسیه ،پیست اسکی گازپروم ست که در شهر سوچی واقع شده است مجموعه ای خانوادگی است. در این مجموعه گردشگران در ارتفاع 1435 متری رشته کوه پسخاکو به اسکی می پردازند. گاندولایی سریع و السیر اسکی بازان را به ابتدای پیست منتقل می کند. گازپروم مکانی عالی برای اسکی تفریحی غیرحرفه ای ها به شمار می رود.این پیست یکی از امن ترین استراحتگاه ها و بهترین پیست های اسکی روسیه در سوچی می باشد.پیست اسکی گازپروم یکی از مراکز تفریحی سوچی در کشور روسیه می باشد که دارای دارای 15 پست اسکی از پایین قله گازپروم کوتاه ترین پیست (301 متر) و طولانی ترین (2390 متر) ختم می شود. عرض این پیست ها از 20 متر آغاز و به 63 متر ختم می شود که برای سهولت در رفت آمد اسکی بازان 6 تله سی یژ و تله اسکی به اختلاف ارتفاع (333 متر) الی (3015 متر) تعبیه گردیده است و زمان جابه جای بالابر 3 الی 5 دقیقه و طولانی ترین 12 الی 15 دقیقه میرساند ساعت کاری تله اسکی روزای دوشنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 17 و روز پنج شنبه الی شنبه و روزای تعطیل رسمی از ساعت 9 الی 21 است.

middle

شرگش، سیبری

شرگس یکی از بهترین و محبوب ترین پیست های اسکی در روسیه است ، این پیست در جنوب شهر کمروف قرار دارد و بهترین راه برای رفتن به این محل این است که با پرواز به شهر نووکوزنتسک بروید و از آنجا با ماشین بعد از طی ۲۰۰ کیلومتر به این پیست برسید. فصل اسکی در آن از ماه نوامبر شروع و تا اوایل می ادامه دارد، به دلیل آب و هوای خاص سیبری کیفیت برف این پیست آنقدر خوب است که کمتر پیست اسکی ای در جهان همچین ویژگی ای را دارد، این محل ۱۰ پیست دارد که در مجموع ۴۲ کیلومتر هستند و بلندترین قله آن ۱۲۷۰ متر است، در نظر دارند تا در آینده ای نزدیک این پیست را به یکی از پر بازدیدترین محل ها در روسیه تبدیل کنند و در سال های آینده مسیرها، هتل ها و رستورانهای جدیدی در این پیست ساخته می شود، فصل اسکی در آن بیش از ۶ ماه طول می کشد و از رزا خاتور ارزان تر است، فقط فاصله زیادی تا شهر دارد.

ولن، مسکو

مجموعه ورزشی ولن محبوب ترین پیست اسکی در نزدیکی مسکو است و تنها ۶۰ کیلومتر تا مسکو فاصله دارد و به راحتی می توانید با وسایل حمل و نقل عمومی به این محل بروید . این مجموعه آنقدر بزرگ است که در آن نه تنها می تواند اسکی و اسنو برد بازی کنید بلکه می توانید تفریحاتی دیگر مثل اسکیت روی یخ را هم امتحان کنید، در این پیست تفریحات زیادی برای همه سنین وجود دارد و ۱۷ مسیر به طول ۳۰۰ تا ۳۵۰ متر دارد.

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران